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MàJ : Nouvelle carte et nouvelle caisse
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Après l'annonce du Major Cracovie, la journée s'achève avec une dernière surprise de la part de Valve, l'arrivée d'une nouvelle carte. Ayant pour décor une cité italienne historique en grande partie inspirée de Venise, elle a pour nom de_Canals et rejoint le map pool réserve.

Dans son communiqué Valve explique les idées avec lesquelles le studio a conçu la map. Elle est basée sur un environnement réel et chaque zone possède son propre style architectural tout en étant esthétiquement épurée afin de permettre le meilleur gameplay possible. Le side CT est composé d'une zone large alors que le side Terro est composé de plus petits espaces. Le bombsite A est plus ouvert et requiert l'usage de smokes et de rifles alors que le bombsite est à l'intérieur et pourrait faire la part belle aux shotguns. Un canal entre le site A et B est là pour rendre la tâche des CT encore plus ardue.

La map n'arrive pas seule puisqu'une nouvelle caisse fait son apparition, la Spectrum Case. Elle se compose de 17 armes désignées par la communauté.

Enfin, Valve a aussi profité de cet update pour rafraîcher le skin terroriste Phoenix et pour creuser la profondeur de l'eau sur Nuke, un "bug" qui avait fait beaucoup parlé sur reddit.

Le changelog complet :

[CSGO]
– Released Canals, available in all game modes.
– Visually upgraded the Phoenix Terrorist player model.
– Added the Spectrum Case, featuring 17 community designs. In the Spectrum Case, the rare special item will be the second generation of knives in Chroma finishes.

[ AUDIO ]
– Improved performance when using HRTF.
– Fixed some cases where grenade sounds wouldn’t play when they should.

[ MISC ]
– Fixed teammate color problem when teammates select an invalid color.
– cl_drawhud_force_radar can have three values: -1 to force draw no radar, 0 default, 1 to force draw radar even if other HUD is disabled.
– cl_drawhud_force_deathnotices can have three values: -1 to force draw no deathnotices, 0 default, 1 to force draw deathnotices even if other HUD is disabled.
– Added option to Game Settings to set Team ID to Always On ( cl_teamid_overhead_always ). Server can disable with sv_teamid_overhead_always_prohibit.
– Added binding to Show Team Equipment ( +cl_show_team_equipment ) that will show teammates’ full Target ID, including equipment. Server can disable with sv_show_team_equipment_prohibit.
– func_rotating objects no longer freeze and spam server console after rotating 1000 times

[ MAPS ]

Nuke:
– Thinned out corner when coming into hut from lobby, making it easier to peek into A site
– Bullets now do more damage when shot through walls in hut
– Raised rollup door in Mini, making it easier to see towards rafters
– Removed three boxes on top of blue container near garage
– Reduced C4 explosion radius from 500 to 400 units (Thanks NaVi!)
– Made water outside the map deeper (Thanks hollandje!)

Cobblestone:
– Raised arch on CT side of long A

Italy:
– Fixed some boost exploits
– Railing on top of boost position near T bridge no longer blocks bullets

Cache:
– Various bug fixes

Source : Valve

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